Welcome

Συστασεις

Socializing

Alter Ego

Αναγνωστες

Google+ Followers

Pin Board

Αγαπω να διαβαζω

23 Φεβρουαρίου 2016

Nostalgia #1: Peyton Place


Ποιος είπε ότι οι εισαγόμενες σαπουνόπερες στην ελληνική τηλεόραση ξεκίνησαν με το Ντάλας, τη Δυναστεία ή την Τόλμη και Γοητεία;

Οι παλαιότεροι, όσοι αποκτήσατε την πρώτη σας tv επί ΕΙΡΤ και ΥΕΝΕΔ, τότε που το πρόγραμμα εκφωνούσε η Νάκη Αγάθου, θα θυμάστε το Πέιτον Πλέις! 
Οι νεότεροι, ρωτήστε γονείς και παππουδογιαγιάδες. Σίγουρα θυμούνται ότι την −ιερή!− ώρα που θα ξεκινούσε το Peyton Place, δεν πετούσε... μύγα στο σπίτι! 

Κι όσο για τους νεαρούς −τότε− ηθοποιούς..., αλήθεια, θα τους αναγνωρίζατε;

Η πρωτη prime−time σαπουνοπερα!


Το Peyton Place ήταν, για την ακρίβεια, η πρώτη prime−time σαπουνόπερα!

Βασίστηκε στην ομώνυμη ταινία του 1957 (πρωταγωνίστρια της οποίας ήταν η Lana Turner), η οποία ταινία, με τη σειρά της, είχε βασιστεί στο best-seller της Gracey Metalious (1956). Αρκετές αλλαγές, σε σχέση με το βιβλίο, έγιναν στην τηλεοπτική μεταφορά −για παράδειγμα, μια ολόκληρη οικογένεια, οι Cross, “απαλείφθηκε” από τη σειρά!

Δικαίως (;) ή αδίκως, ο παραγωγός της σειράς Paul Monash δεν δέχτηκε ποτέ για τη σειρά το χαρακτηρισμό “σαπουνόπερα”, αντίθετα προτιμούσε τον όρο “television novel”. Πάντως, η υπόθεση περιελάμβανε... τα πάντα −όλα όσα χαρακτηρίζουν μια σαπουνόπερα: μυστικά, έρωτες, σεξ, απιστίες, αμαρτίες, εκβιασμούς... μέχρι και φόνους!


Η σειρά ξεκίνησε από το αμερικανικό κανάλι ABC το 1964 (15/09) και ολοκληρώθηκε το 1969 (02/06), μετά από 5 κύκλους και... 514 επεισόδια!
Έως το 1966, κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων κύκλων, ήταν ασπρόμαυρη, ενώ στη συνέχεια έγινε έγχρωμη.

Στο Peyton Place έκαναν το ντεμπούτο τους οι νεότατοι, τότε Ryan O' Neal (στο ρόλο του γοητευτικού, πλούσιου πλέι-μπόι Rodney Harrington) και Mia Farrow (στο ρόλο της πτωχής πλην τιμίας, Allison MacKenzie).

Στην Ελλάδα, η σειρά άρχισε να προβάλλεται μετά την ολοκλήρωσή της στις ΗΠΑ· γνώρισε, όμως, τεράστια επιτυχία, σε μια τηλεόραση που έκανε δειλά τα πρώτα της βήματα, εν μέσω χούντας, συνταγματάρχη Βαρτάνη και άλλων τ(δε)ινών.

Τι ηταν το Peyton Place;


O καμβάς της ιστορίας υφάνθηκε σε μια μικρή, επαρχιακή πόλη της Μασαχουσέτης, το Peyton Place και όλα ξεκίνησαν όταν το... “κακό κόρίτσι” της γειτονιάς Betty Anderson (το ρόλο της ενσάρκωσε η πανέμορφη Barbara Parkins) αντιλαμβάνεται ότι έχει μείνει έγκυος από τον Rodney, ο οποίος όμως είναι ερωτευμένος με την Allisson.

Όπως έχει πει σε συνέντευξή της η Parkins, «ως τότε, το κοινό πίστευε ότι όλα τα κακά, όπως οι ίντριγκες κι οι συνωμοσίες, αφορούσαν τις μεγαλουπόλεις. Η Metalious αποκάλυψε ότι αυτά συμβαίνουν και σε μικρές πόλεις, όπου τα συναισθήματα ειναι εξίσου ωμά, απλώς δεν εκδηλώνονται τόσο έντονα».

Απο σαραντα κυματα!


Χρειάστηκε να περάσουν τρεις, τουλάχιστον, δεκαετίες για να αποκατασταθεί −και με το παραπάνω!− τόσο το βιβλίο της Metalious (το οποίο είχε αρχικά χαρακτηριστεί “trashy”, δηλαδή σκουπίδι, από τους διανοούμενους της Δυτικής Ακτής) όσο και η ίδια η σειρά.

Πλέον, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της αμερικανικής ποπ κουλτούρας και διδάσκεται σε πολλά πανεπιστήμια, τόσο ως τηλεοπτικό είδος όσο και ως αντικείμενο μελέτης κοινωνικών σπουδών (κυρίως όσον αφορά φεμινιστικά και φυλετικά θέματα).

Το βιβλίο της Metalious θεωρείται το μοναδικό, ίσως, λογοτέχνημα το οποίο αποτυπώνει τόσο γλαφυρά τα ήθη και τον τρόπο ζωής της αμερικανικής επαρχίας του '60.

Οι πρωταγωνιστες του “τριγωνου”... τοτε και τωρα


Αχ, ο πανδαμάτωρ χρόνος...


H Mia Farrow, ακολουθώντας της συμβουλή του μέλλοντα συζύγου της, Frank Sinatra, αποχώρησε το 1966 από τη σειρά. 
Από τα... κουτσομπολιά της εποχής, αναφέρουμε πως παρόλα τα τριάντα χρόνια που τους χώριζαν (ο Sinatra “βάδιζε” για τα πενήντα κι η Φάροου ήταν μόλις 19, όταν γνωρίστηκαν) είχε δημιουργηθεί ντόρος για το... “τι της βρίσκει;” 
Α, ναι... Ο Frank Sinatra υπήρξε πολύ γοητευτικός άνδρας, ομολογουμένως... κι η Farrow ήταν ανέκαθεν εύθραυστη κι είχε όψη μάλλον ασθενική. 

Στα χρόνια που ακολούθησαν είδε την καριέρα της να απογειώνεται με Το Μωρό της Ρόζμαρι (1968), ενώ η γνωριμία και συμβίωση με τον Woody Allen θα προσθέσουν στο ενεργητικό της 13 ταινίες του, στις οποίες πρωταγωνιστεί, αλλά και ουκ ολίγες δικαστικές διαμάχες!


Τον Ryan O' Neal τον θυμόμαστε για τέσσερις βασικούς λόγους:

• το ντεμπούτο του στο Peyton Place,
• το ρόλο του ως Oliver Barrett IV στο δράμα του Erich Segal, Love Story (1970),
• την εμφάνισή του στο Paper Moon (1973) μαζί με την 9χρονη, τότε, κόρη του Tatum (η οποία, το 1974, κέρδισε Όσκαρ ερμηνείας Β' Γυναικείου Ρόλου και παραμένει η νεαρότερη ηθοποιός που έχει τιμηθεί με το χρυσό αγαλματίδιο) και
• τη σχεδόν 30χρονη −και μοιραία− σχέση του με την Farrah Fawcett, καρπός της οποίας είναι ο γιος τους, Redmond, που πολλά φαρμάκια τους πότισε, εξαιτίας της εξάρτησής του σε ουσίες και αλκοόλ.


Η Barbara Parkins, εκτός από το Peyton Place, κράτησε πρωταγωνιστικό ρόλο σε μία ακόμη σειρά των '60s, την Κοιλάδα με τις Κούκλες (Valley of the Dolls) που υπήρξε, επίσης, τεράστια επιτυχία. 
Εν συνεχεία ερωτεύτηκε, παντρεύτηκε, απέκτησε μια κόρη, χώρισε, αποσύρθηκε, ξαναεμφανίστηκε... 
Έχει λάβει μέρος σε αρκετές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. 
Υπήρξε “κολλητή” της αδικοχαμένης Sharon Tate και κουμπάρα στο γάμο της με τον Roman Polanski.
Natasha N. ♥ living-and-love.blogspot.gr ♥ 23 Φεβρουαρίου 2016, 2:27 π.μ.

25 σχόλια:

  1. μου άρεσε το αφιέρωμα-αν και δεν ήξερα τη σειρά - και οι πληροφορίες!Θέλω να μαθαίνω για τους διάσημους ,για την πορεία τους ,όλοι έχουν κάτι μαγευτικό !
    Κάθε εποχή πάντως έχει τη μανία της με κάποια σαπουνόπερα! Παλιά τρελαινόμουν κι εγω ,μόνο με ξένες ! Τωρα παρακολουθω μόνο αστυνομικές σειρές ,δεν αντεχω σαπουνόπερες,ειδικά ελληνικές!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήμουν πολύ μικρή κατά την προβολή της σειράς, μόνο την Άλισον συμπαθούσα (η πιο μικρή, άρα ό,τι πιο κοντινό σ' ένα παιδάκι). Πάντως, τα καλοκαίρια που ερχόταν η θεία από το Κάναντα, μας έδινε πληροφορίες και μας μετέφερε τα κουτσομπολιά από την άλλη άκρη του Ατλαντικού!

      Εκείνη την... προϊστορική εποχή, θυμάμαι ότι στρωνόμουν κανονικά για το "Κεκλεισμένων των Θυρών", τον "Παράξενο Ταξιδιώτη", τους "Εμπόρους των Εθνών" και τον "Γιούγκερμαν" (τον πρώτο. Με τον Αλεξανδράκη).

      Με τις σαπουνόπερες "δεν το 'χα" ποτέ, ποιος ξέρει γιατί;
      Τώρα, "δεν το 'χω" καν με την τηλεόραση...
      Προ πενταετίας, πάντως, δεν έχανα το "CSI", το "24" και τον "Dexter"!

      Καλημεροκαλησπέρα! :)

      Διαγραφή
  2. Τη σειρά δεν την έχω δει φυσικά (αφού γεννήθηκα μετά την προβολή της), μόνο ακουστά την είχα.
    Το βιβλίο, όμως, το διάβασα εκεί γύρω στην Ε' Δημοτικού. Ήταν, θυμάμαι, δύο χοντροί τόμοι, από τους οποίους ο πρώτος περιέγραφε τα νεανικά χρόνια της Άλισον και ο δεύτερος την ενήλικη ζωή της.
    Από την αρχή το είχα θεωρήσει ακατάλληλο ανάγνωσμα για παιδί της ηλικίας που ήμουν εγώ τότε, λόγω του πολύ έντονου ερωτικού στοιχείου του βιβλίου - και, σε μία περίπτωση, αρρωστημένου, αφού περιέγραφε την εξαιρετικά στενή, σχεδόν αιμομικτική, σχέση που είχε μια μάνα με τον μοναχογιό της. Ονόματα χαρακτήρων δε θυμάμαι, αλλά η εντύπωση που μού είχε κάνει συνολικά ήταν αρνητική. Όχι επειδή ήταν κακογραμμένο το βιβλίο, απεναντίας ήταν πολύ γοητευτικό. Αλλά επειδή είχα "μπουκώσει" με την τόση "ενήλικη" πληροφορία, την οποία δε μπορούσα να διαχειριστώ. Έλα, όμως, που ήμουν περίεργη να δω τι γίνεται - και έτσι το είχα διαβάσει όλο.
    Παρεμπιπτόντως, συγνώμη που σου αναστάτωσα τα σχόλια στην προηγούμενη ανάρτησή σου. Και να σου πω πως βρίσκω πολύ ευχάριστη τη μορφή του ιστολογίου σου, με τα πουά, τα μπαλονάκια και τα παστέλ χρώματά του: σαν κοριτσίστικη τσιλόφουσκα, ανάλαφρο και ανέμελο.
    Καλή σου μέρα. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είπαμε να ζητάμε μια συγνώμη αλλά όχι κι έτσι Νατάσα μου!
      Δεν αναστατωθηκα καθολου!

      Θυμάμαι όταν ήμουν στο δημοτικό ,μου άρεσε να πηγαινω στη νονά μου ,που ηταν δασκάλα και ειχε τέτοια βιβλία ,όπως και μια σεξουαλική εγκυκλοπαιδεια και διάβαζα στα κρυφά ,όσο προλαβαινα σελίδες από αυτά και ένιωθα όπως κι εσύ!
      Τι μου θύμισες!!!!

      Διαγραφή
    2. @Διονυσία,

      Το φαντάζομαι το σοκ, διαβάζοντας το βιβλίο! Αν η σειρά ήταν η πολύ soft version του και με όλα όσα είχαν αφήσει εντέχνως "εκτός" οι συντελεστές της, η γλαφυρότητα του γραπτού δεν άφηνε τίποτα για τη φαντασία. Κι όπως και να το κάνει κανείς, για ένα 10χρονο - 11χρονο, πράγματι, δεν είναι διαχειρίσιμο τέτοιο υλικό.

      Όσον αφορά τη δεύτερη παράγραφο... Προχωράμε!:)

      Χαίρομαι δε, που σου αρέσει η μορφή του ιστολογίου μου, γιατί σημαίνει ότι επετεύχθη ο στόχος! Ακριβώς αυτό το ανάλαφρο κι ανέμελο που μου είχε λείψει, ήθελα... τόσο στο σχεδιασμό, όσο και στο περιεχόμενο.

      Καλημεροκαλησπέρα και καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
    3. @Νάσια,

      Δεν ξέρω αν πρόκειται για την ίδια σεξουαλική εγκυκλοπαίδεια, θυμάμαι όμως ότι κυκλοφορούσε σε τεύχη (τα οποία, ανά δέκα, τα "έδενες") και... ας είναι καλά το χαρτζιλίκι μου!
      Πάντα, δε, έλεγα στον κυριούλη (ο οποίος ήταν και άνω των 65): "για τη μαμά μου είναι! Για εμένα (sic) δώστε μου την 'Κατερίνα'..."
      Τα τεύχη τα έκρυβα στο ντουλαπάκι του γραφείου μου ενώ, όπως καταλαβαίνεις, δεν τα "έδεσα" ποτέ.

      Τι μου θυμίσατε κι εσείς!...

      Διαγραφή
  3. α καλά χαχαχαχα νόμιζα πως το παραπάνω σχόλιο ηταν της Νατασας!
    Οριστε ,έχω και κάτι κοινό με την προηγούμενή μου διαμαχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Την σειρά δεν την γνωρίζω καν.. (βαράτε! χαχα) οπότε θα μου πεις γιατί ήρθα; Ε, ενημερώθηκα μανίτσα! Φιλιά και καλημέρες :) Υ.Γ Μετά το Μπρούσκο το χάος! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά-καλά δεν τη θυμάμαι εγώ! Σχεδόν...
      Να 'σαι καλά που πέρασες, χαρά μου έδωσες!

      Φιλιά πολλά, καλή συνέχεια!♥

      Διαγραφή
  5. Χαχαχα και εγώ σαν την Πέτρα!!! Είδα φως, μπήκα και ενημερώθηκα! Πολύ ωραίο αφιέρωμα και ας μην ξέρω τη σειρά! Ήθελα να σου πω πως το bloggospitaki σου μου αρέσει πάρα πολύ! Είναι εντελώς " εγώ"! Μπράβο για την επιλογή! Το Μπαλονάκι δε όλα τα λεφτα! Άσχετο, αλλά ήθελα να στο πω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, να βρω τότε κι άλλα "ξεχασμένα" να τους... αφιερωθώ! Αφού σας άρεσε! ^.^

      Πέρασε από πολλά στάδια και πολλούς χρωματικούς συνδυασμούς το blog-ο-σπιτάκι (και το μπαλονάκι, το οποίο ήταν η "σταθερά" μου εξαρχής!) μέχρι να φτάσει στην τωρινή του μορφή!
      Χαίρομαι πολύ που αρέσει και αυτό!

      Φιλιά και καλή συνέχεια! ✽

      Διαγραφή
  6. Εγώ είμαι παιδί της Καρολάιν (τόλμη και γοητεία) αυτήν ξέρω αυτήν εμπιστεύομαι!
    Πέρα από την πλάκα όμως πραγματικά ξεσκονίζω παλιές σειρές τις οποίες και βλέπω με τα μανίας. Θα δοκιμάσω την δεύτερη πρότασή σου με τη Μία Φάροου, που μου φαίνεται πιο τσαχπίνικη.

    Πάντως οι μεγαλύτεροι ακόμα κουβεντιάζουν για τον άγνωστο πόλεμο και λένε ιστορίες για επικές τηλεοπροβολές με ολόκληρη τη γειτονιά να κρέμεται από τα ντουβαράκα του προνομιούχου γείτονα με την τουβου.

    Καλή εβδομάδα ψυχούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή δεν ήταν μια ξανθή που είχε έρθει και στην Ελλάδα μ' ένα άλλο παιδί, αψηλό; Ήμουν μεταξύ σπουδών, δουλειάς, αλλά ο πανζουρλισμός έφτασε στ' αυτιά μου!

      Μήπως με την Parkins; Την "Κοιλάδα με τις Κούκλες";

      Το 'χω κατά νου να κάνω αφιέρωμα και στον "Άγνωστο Πόλεμο", βοήθειά μας! Έχω... ζωντανές μνήμες! :O

      Καλή εβδομάδα ★ αστεράκι μου!
      Καλή δύναμη!

      Διαγραφή
  7. Μάλλον είμαι η μόνη που πρόλαβα το Πέιτον Πλέις και την απόλυτη ησυχία που επικρατούσε στο σπίτι κατά την ώρα προβολής του και που, καθώς ήμουν πολύ μικρή, ήταν λίγο κουραστική. Η επιβολή της ησυχίας εννοώ.
    Το αποτέλεσμα ήταν να μην δω στο μέλλον καμία σαπουνόπερα!
    Μάθαινα όμως γι αυτές από τις φίλες μου!
    Φυσικά τώρα βλέπω διάφορες σειρές που κατεβάζω, αλλά νομίζω αυτές δεν έχουν σχέση με σαπουνόπερα!
    Καλό βράδυ Νατάσα Ν.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι οι δυο το προλάβαμε!
      Η επιβολή της ησυχίας κουραστική, αλλά ήμουν λίγο... μουλωχτό μικρό και μεγαλουργούσα αθόρυβα!

      Καλό βράδυ και σ' εσένα, Αρτίστα! :)

      Διαγραφή
    2. ...Και καλωσήρθες! Δεν σε καλωσόρισα!

      Διαγραφή
  8. Πιο πολύ την έχει πάρει το μάτι μου από αφιερώματα στην παλιά τηλεόραση και φωτογραφίες των πρωταγωνιστών. Οι μνήμες μου είναι απ' το θρυλικό σπίτι στο λιβάδι και τους Γουώλτονς. Αυτός ο αιδεσιμότατος με το κολάρο, αξέχαστος...
    Νατάσσα μου ωραίο και νοσταλγικό το ταξιδάκι στα παλιά.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυρίως από τους Γουώλτονς, οι δικές μου!
      (Πεταλούδιζαν τα μάτια μου όταν έβλεπα τον Τζον-Μπόι!)

      − Καληνύχτα μαμά!
      − Καληνύχτα Ελίζαμπεθ...
      - Καληνύχτα Τζον-Μπόι!


      Καληνύχτα, Μαρία!♥

      Διαγραφή
  9. Για να είμαι ειλικρινής, ούτε που την είχα ξανα-ακούσει, μα και μόνο που με βρήκες και σε βρήκα (και βρεθήκαμε!) ;-) κέρδος μου είναι!
    Μου έλειψεεεεεεες!!!
    Θα ξαναπεράσω να διαβάσω όλα όσα είχα χάσει!
    (Άσε που με έχεις ιντριγκάρει με το ότι εμφανίζονται τα βίντεο και όχι τα λινκ τους στα σχόλια! Πώς το έκανες αυτό???!!!)
    Ένα μεγάλο και ολόγλυκο ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ, κορίτσι μου!
    Καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσείς μου λείψατε, Γιάννα μου!

      Το κολπάκι για να εμφανίζονται βιντεάκια (αφορά μόνο εκείνα, από το YouTube) και φωτογραφίες στα σχόλια, το βρήκα εδώ.
      Αν έχεις κάποια απορία, ρώτησέ με.

      Μεγάααλο φιλί κι από 'μένα!♥
      Καλώς ήρθες και εδώ!

      Διαγραφή
    2. Είσαι αστέρι! Ευχαριστώ!
      (Δεν ξέρω αν θα το κάνω, μα πάντα είναι καλό να ... μαθαίνεις!!!)
      ;-)

      ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλάαααα!

      Διαγραφή
  10. Μόνο ακουστά την έχω τη σειρά, αλλά και το βιβλίο!

    Αλλά που σκάλωσα τώρα...γνώρισε ο Σινάτρα σχεδόν πενηντάρης 19χρονο λουλούδι (καλά τέτοιες σχέσεις με ανατριχιάζουν) και οι άλλοι αναρωτιόνταν τι της βρήκε, όχι που πάει ο πορνόγερος?
    Κι αυτή η Μία...έπεσε μετά στον Άλεν...τύχη βουνό είχε αυτή η γυναίκα!!

    Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, μιλάμε για την εποχή των δεινοσαύρων! Λογικό που οι περισσότερες δεν την ξέρετε!

      Κι όμως, ναι! της βρήκε!
      (Να 'ναι το στραβό το ριζικό της, για το μυαλό της που, μεταξύ μας, κομματάκι λειψό στα δράμια του το κόβω!)

      Φιλιά πολλά, Μαρία μου!♥
      Καλό ξημέρωμα να έχεις κι εσύ!

      Διαγραφή

To 'μαθες;

Secret Spring Circles #2
από την
Woman in Blogs
Θέμα: Welcome!

Αναζητηση

Ισως θα ηθελες να διαβασεις

A book, a choice #1 : O Τόπος των Πιστών

Αν κάτι ενώνει τους περισσότερους από εμάς, στη δική μας blog-o-γειτονιά (δεν ξέρω για άλλες και συνεπώς, δεν ομιλώ!) είναι η αγάπη μας...

Κατηγορια μονη της

Πρωτοβουλία από την
Blogger της Διπλανής Πόρτας
κατά της Λογοκλοπής

About Copyright

© 2016 Natasha N. ♥ Living'n'Love ♥
Template design © Natasha N.
Unless otherwise stated, the copyright of the content of this blog is owned by Natasha N.
‘Fair Use’ of any third party copyrighted material which are and remain the property of their respective owners.
Living-and-love.blogspot.gr makes no claim of copyright on such material.