Welcome

Συστασεις

Socializing

Alter Ego

Αναγνωστες

Google+ Followers

Pin Board

Αγαπω να διαβαζω

8 Φεβρουαρίου 2016

Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο;


Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Hanna C. επισκέφτηκε το Bennett Café & Bistro (φωτο) στο Γιορκ της Αγγλίας, όπου μαζί με την παρέα της θα έπαιρναν το απογευματινό τσάι τους. Η ίδια, ωστόσο, θέλοντας να εξοικονομήσει χρήματα, παρήγγειλε μόνο ένα φλιτζάνι ζεστό νερό με μια φέτα λεμόνι.
Το μερίδιο του λογαριασμού που της αναλογούσε ήταν μια πραγματική ψυχρολουσία για εκείνη αφού, ούτε λίγο ούτε πολύ, χρεώθηκε για την παραγγελία της με δύο λίρες (περίπου € 2,60!)

Η Hannah C. δημοσίευσε στο TripAdvisor μια οργισμένη κριτική, χαρακτηρίζοντας το μαγαζί φρικτό, την παραγγελία της υπερτιμημένη και τον σερβιτόρο αγενή ("θα έπρεπε να απολυθεί", γράφει). 

Η Hannah αναφέρει μεταξύ άλλων πως, όταν ρώτησε τον σερβιτόρο γιατί χρεώθηκε τόσο πολύ για λίγο νερό, εκείνος της απάντησε με αναίδεια: "καλά, ξέρεις πόσο κοστίζει ένας λεμόνι;"
Οπωσδήποτε, όχι δύο λίρες!, καταλήγει η ίδια.

Ο διευθυντής του καταστήματος, Mike Fisher, μία εβδομάδα μετά, απάντησε στη Hannah:

«Λυπάμαι που αισθάνεσθε ότι εξαπατηθήκατε και θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω γιατί δεν είναι έτσι.»

Το... πινγκ πονγκ της αντιπαραθεσης και ο Mike Fisher

Στη συνέχεια, περιέγραψε λεπτομερώς καθετί που απαιτείται για την προετοιμασία του ροφήματος, υπογραμμίζοντας το χρόνο που παίρνει η διαδικασία αυτή στο σερβιτόρο.
«Επέλεξε ένα μαχαίρι, ένα δίσκο κοπής, πήρε ένα λεμόνι από το ψυγείο, έκοψε μία φέτα, την έβαλε στο φλιτζάνι. Εν συνεχεία επέστρεψε στην τραπεζαρία, γέμισε το φλιτζάνι με νερό και σας το έφερε στο τραπέζι σας.
»Πριν φύγετε, τύπωσε το λογαριασμό σας, σας τον έφερε, ανέλαβε να διεκπεραιώσει την πληρωμή σας μέσω πιστωτικής κάρτας και να ενημερώσει το ταμείο.
»Αφού φύγατε, μάζεψε το φλιτζάνι, το πιατάκι και το κουτάλι σας, τα πήγε στην κουζίνα, τα έπλυνε και τα στέγνωσε όπως επίσης και το δίσκο κοπής και το μαχαίρι, και πέταξε το λεμόνι.
»Κατόπιν, επέστρεψε στην τραπεζαρία, ξαναέβαλε στη θέση του το φλιτζάνι, το πιατάκι και το κουτάλι, καθάρισε το τραπέζι σας και επανατοποθέτησε το μενού, περιμένοντας τον επόμενο πελάτη.
Αυτό, θέλει τουλάχιστον δύο με τρία λεπτά δουλειάς για τον σερβιτόρο.»

Ο Fisher αναφέρθηκε στο λειτουργικό κόστος της επιχείρησης και τους λογαριασμούς (ρεύμα, τράπεζα, ενοικίαση) που ευθύνονται για την υψηλή τιμή του ροφήματος, συμπληρώνοντας ότι καταβάλλει στους συνεργάτες του "έναν αξιοπρεπή μισθό διαβίωσης."

Κλείνοντας την απάντησή του, συμπλήρωσε: «Δέχομαι ότι ένα τσαγάκι σ' ένα κεντρικό καφέ της πόλης φαίνεται να είναι ακριβό, συγκρίνοντάς το με αυτό που φτιάχνετε στο σπίτι, αλλά δυστυχώς αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα της ζωής.
»Στην πραγματικότητα, είναι τα λειτουργικά που κοστίζουν πολύ περισσότερο απ' ό,τι τα υλικά.
»Ίσως αυτό που αντιλαμβάνεστε ως αγένεια από πλευράς μου, πυροδοτήθηκε από την ασέβεια που διέκρινα εγώ σ' εσάς, που είχατε το θράσος να θέλετε να χρησιμοποιήσετε τις υπηρεσίες μας δωρεάν.»



Δεν γνωρίζω τι ακριβώς είχε στο κεφαλάκι της η Hannah, παραγγέλνοντας το ζεστό νερό με το λεμόνι. Να είχε πάρει φακελάκι τσάι από το σπίτι; Αδιευκρίνιστο.
Γεγονός είναι πως κανείς, καλό είναι να επιλέγει μαγαζιά που μπορεί να αντέξει η τσέπη του και πως ακόμη και σε αντίθετη περίπτωση... μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται. (Κοινώς, το πάθημα μάς γίνεται μάθημα και δεν πάμε να αναρτήσουμε τα... ρεζιλίκια μας, θεωρώντας πως κάνουμε κριτική).

Και, ναι. Ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο...

Πηγες, αναφορες, στοιχεια κ.α.
Τις πληροφορίες έχω αντλήσει από τον βρετανικό τύπο
όπου δημοσιεύτηκε η είδηση στις 14 και 15/1. (Daily Mail, Independent κά.)
Οι φωτο είναι από τις σχετικές δημοσιεύσεις και το TripAdvisor.
Natasha N. ♥ living-and-love.blogspot.gr ♥ 8 Φεβρουαρίου 2016, 5:36 μ.μ.

2 σχόλια:

  1. Να σου πω, ψιλοαγχώθηκα γιατί δεν είχα ιδέα πού θα κατέληγε όλο αυτό, μα ο δικός σου επίλογος-συμπέρασμα-προτροπή, με βρίσκει 100% σύμφωνη!
    Και ναι: Ο πελάτης ΔΕΝ έχει πάντα δίκιο! (Μπορώ να σου πω εγώ περιπτώσεις... ουουουου! Χαμός!)
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκατοντάδες δε, τα σχόλια κάτω από τις σχετικές με το θέμα δημοσιεύσεις, στον βρετανικό τύπο, με τα 3/4 σαφώς υπέρ του Fisher. Εντύπωση μού έκανε, πάντως, ότι ένα από τα αρνητικά −κατά του ιδιοκτήτη− σχόλια είχε γραφτεί από... Έλληνα! Σκέφτηκα πως, ακόμη κι αν ο συγκεκριμένος είναι μόνιμος κάτοικος UK, η νοοτροπία είναι καθαρά "ελληνική", τρακαδόρικη, κουτοπόνηρη, μη σου πω...
      Μπερδεύουμε τις βούρτσες με τα... σεσουάρ, το “ένα νεράκι, βρε αδερφέ, διψάω!” με το να κατσικωθεί ο άλλος −απολαμβάνοντας τις υπηρεσίες ενός μαγαζιού− με αέρα κοπανιστό!

      Μπορώ να φανταστώ αλλά, σίγουρα, όχι στο βαθμό που εσύ το βιώνεις, τις δικές σου εμπειρίες από περιστατικά τα οποία αντιμετωπίζεις! :O

      Διαγραφή

To 'μαθες;

Secret Spring Circles #2
από την
Woman in Blogs
Θέμα: Welcome!

Αναζητηση

Ισως θα ηθελες να διαβασεις

A book, a choice #1 : O Τόπος των Πιστών

Αν κάτι ενώνει τους περισσότερους από εμάς, στη δική μας blog-o-γειτονιά (δεν ξέρω για άλλες και συνεπώς, δεν ομιλώ!) είναι η αγάπη μας...

Κατηγορια μονη της

Πρωτοβουλία από την
Blogger της Διπλανής Πόρτας
κατά της Λογοκλοπής

About Copyright

© 2016 Natasha N. ♥ Living'n'Love ♥
Template design © Natasha N.
Unless otherwise stated, the copyright of the content of this blog is owned by Natasha N.
‘Fair Use’ of any third party copyrighted material which are and remain the property of their respective owners.
Living-and-love.blogspot.gr makes no claim of copyright on such material.