Welcome

Συστασεις

Socializing

Alter Ego

Αναγνωστες

Google+ Followers

Pin Board

Αγαπω να διαβαζω

31 Μαρτίου 2016

A book, a choice #1 : O Τόπος των Πιστών


Αν κάτι ενώνει τους περισσότερους από εμάς, στη δική μας blog-o-γειτονιά (δεν ξέρω για άλλες και συνεπώς, δεν ομιλώ!) είναι η αγάπη μας για το βιβλίο. Άρα, παίρνω το θάρρος για μια μικρή εισαγωγή, λίγο άσχετη με τη βιβλιοπαρουσίαση.

Θεωρώ λίγο ανόητο το διαχωρισμό «έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή». Όσο κι αν οι βόλτες μου έχουν προορισμό −ή καταλήγουν σε− κάποια βιβλιοπωλεία, όσο κι αν θεωρώ ιδιαίτερη εμπειρία το ξεφύλλισμα και το μύρισμα των σελίδων του φρεσκοτυπωμένου βιβλίου, όσο κι αν το χάδι στο εξώφυλλο ή τη ράχη τους είναι κινήσεις αυτονόητες... εντούτοις, δεν μπορώ να μην παραδεχτώ ότι χάρη στα “έξυπνα” κινητά και τα tablets μπορώ να έχω πρόσβαση ανά πάσα ώρα και στιγμή στην αγορά των περισσότερων βιβλίων που θα ήθελα να διαβάσω. 

...Όπως, για παράδειγμα, Ο Τόπος των Πιστών, της Τάνα Φρεντς (ξημερώματα Θεοφανείων!)

Τίτλος: Ο Τόπος των Πιστών
(Τίτλος πρωτοτύπου: Faithful Place)
Συγγραφέας: Τάνα Φρεντς
(Γλώσσα πρωτοτύπου: Αγγλικά)
Μετάφραση: Αναστασία Καλλιοντζή
Εκδόσεις: Μεταίχμιο (2015)
Είδος: Αστυνομικό / Noir
Το 1985 ο δεκαεννιάχρονος Φρανκ Μακέι και το κορίτσι του, Ρόζι Ντέιλι, καταστρώνουν ένα μυστικό σχέδιο να κλεφτούν και να πάνε στην Αγγλία για να ξεκινήσουν εκεί τη ζωή τους μακριά από τις προβληματικές οικογένειές τους. Η Ρόζι όμως δεν θα πάει στο ραντεβού τους και ο Φρανκ θα υποθέσει πως απλώς αποφάσισε να την κοπανήσει μόνη της.
Επί είκοσι δύο χρόνια ο Φρανκ, ο οποίος γίνεται μυστικός αστυνομικός, θα αποφύγει να επιστρέψει στην παλιά τους γειτονιά στο Δουβλίνο, στον Τόπο των Πιστών.
Ώσπου μια μέρα η μικρότερη αδερφή του, η Τζάκι, του ανακοινώνει πως βρέθηκε η βαλίτσα της Ρόζι σ' ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι. Ο Φρανκ απρόθυμα επισκέπτεται το μέρος και τότε όλα ανατρέπονται: Μήπως η Ρόζι δεν έφυγε μόνη της, χωρίς αυτόν, αλλά κάποιος την εμπόδισε να πάει στη συνάντησή τους;
H συγγραφέας [Tana French]
Η Tana French γεννήθηκε το 1973 και πέρασε τα παιδικά της χρόνια στην Ιρλανδία, τις ΗΠΑ, την Ιταλία και το Μαλάουι. Σπούδασε υποκριτική στο Κολέγιο Τρίνιτι του Δουβλίνου και εργάστηκε στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Για τα αστυνομικά της μυθιστορήματα που γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία σε όλο τον κόσμο έχει τιμηθεί με τα βραβεία Edgar, Anthony, Macavity, Barry και ICVA Clarion.
Ζει στο Δουβλίνο με τον σύζυγο και την κόρη της.
www.tanafrench.com

Το μυθιστόρημα κατηγοριοποιήθηκε ως «αστυνομικό», αλλά πολύ γρήγορα αντιλαμβάνεται κανείς πως πρόκειται για μια ολοζώντανη, δυναμική τοιχογραφία του λούμπεν Δουβλίνουॱ καμβάς που θα αποτελέσει το χώρο ανάπτυξης ενός ψυχογραφήματος απόκληρων αντι−ηρώων με προδιαγεγραμμένη ζωή. Προσπάθειες ατελέσφορες, όνειρα που διακόπτονται βίαια, ελπίδες που οδηγούν σε αδιέξοδο.
Τον Τόπο των Πιστών δεν υπάρχει περίπτωση να τον βρεις, εκτός κι αν ξέρεις πού να ψάξεις. Η περιοχή Λίμπερτις αναπτυσσόταν αυτόνομα ανά τους αιώνες, χωρίς τη συνδρομή των πολεοδόμων κι ο Τόπος είναι μια στενάχωρη, τυφλή πάροδος χωμένη κάπου στη μέση, σαν τη λάθος στροφή σ' έναν λαβύρινθο.
(...)
Οι κανόνες στον δικό μου δρόμο πήγαιναν ως εξής: όσο μπατίρης κι αν είσαι, αν πας στην παμπ θα κεράσεις την παρέα σουॱ  αν ο φίλος σου μπλέξει σε καβγά, μένεις εκεί για να τον απομακρύνεις με το που θα δεις αίμα, έτσι ώστε να μην ξεφτιλιστεί κανείςॱ αφήνεις την ηρωίνη για τα κορόιδαॱ ακόμα κι αν τώρα είσαι αναρχικός πανκ ροκάς, την Κυριακή πηγαίνεις στη Θεία Λειτουργίαॱ κι ο κόσμος να χαλάσει, ποτέ μα ποτέ δεν καταδίδεις άνθρωπο.
(...)
O Τόπος των Πιστών είναι δυο σειρές οχτώ σπιτιών από παλιά κόκκινα τούβλα, με σκαλοπάτια να οδηγούν στην κύρια είσοδο. Στη δεκαετία του '80 το καθένα απ' αυτά φιλοξενούσε τρία ή τέσσερα νοικοκυριά, μπορεί και περισσότερα. Νοικοκυριό μπορούσε να σημαίνει το οτιδήποτε, από τον Τρελο-Τζόνι Μαλόουν, που είχε πολεμήσει στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο (...) έως τη Σάλι Χερν, η οποία δεν ήταν ακριβώς πόρνη, αλλά τέλος πάντων, κάπως έπρεπε να ταΐσει όλα εκείνα τα κουτσούβελα. (...) [Κεφάλαιο 2]

Ακόμη κι ο Φρανκ Μακέι που, φαινομενικά, έχει αφήσει τα πάντα πίσω του, ζει στο “ανθρώπινο” Δουβλίνο, έχει μια καλή δουλειά στη Μυστική Αστυνομία, διαπιστώνει πως...
(...) Είχα δίκιο που απολάμβανα τον φυσιολογικό κόσμο, όσο τον είχα. Βαθιά μέσα μου, ακόμα και την ώρα που έσφιγγα τη γροθιά μου υψωμένη προς τον ουρανό πάιρνοντας όρκο να μην ξαναπατήσω ποτέ το λιθόστρωτο εκείνου του κωλομέρους, πρέπει να ήξερα ότι ο Τόπος θα το εκλάμβανε σαν πρόκληση. Δεν μου είχε δώσει την άδεια να φύγω και σίγουρα θα ερχόταν να με αναζητήσει. (...) [Κεφάλαιο 10]

Αν υπάρχει πλοκή; Αγωνία; Ό,τι δηλαδή περιμένει κανείς παίρνοντας στα χέρια του ένα αστυνομικό μυθιστόρημα;
Φυσικά και υπάρχει! Στην ιστορία διερευνώνται δύο φόνοι (για τους οποίους, σκοπίμως, δεν κάνω την οποιαδήποτε αναφορά). Όμως, όσο προχωρά η ανάγνωση, τόσο ξεφεύγει κανείς από την αδημονία της αποκάλυψης των ενόχων. Επειδή, η Φρεντς γράφει “σκαλίζοντας” (πληγές και μυστικά), “σκάβοντας” (κάτω από κάθε πλάκα του λιθόστρωτου, πίσω από κάθε τούβλο των κτηρίων του Τόπου), ξεγυμνώνοντας τους χαρακτήρες της κι αποκαλύπτοντας πάθη, μίση, λάθη, αρετές, σκοτάδια. Και το κάνει με τρόπο γλαφυρό, ευθύ, αμείλικτο.
 (...) Η πόρτα του διαμερίσματός μας ήταν σημαδεμένη με πρόσφατα βαθουλώματα και χαρακιές. Στο καθιστικό μια καρέκλα της κουζίνας αναποδογυρισμένη ακουμπούσε στον τοίχο, με τα πόδια της σπασμένα. Η Κάρμελ ήταν γονατιστή στο πάτωμα, φορώντας το παλτό της πάνω από ένα ξεθωριασμένο λουλουδάτο νυχτικό, και μάζευε σπασμένα γυαλιά με μια σκούπα κι ένα φαράσιॱ τα χέρια της έτρεμαν τόσο πολύ, ώστε συνεχώς της έπεφταν κομματάκια. Η μαμά ήταν καθισμένη σε μια γωνιά του καναπέ βαριανασαίνοντας και πίεζε ένα υγρό μαντίλι πάνω στο σκισμένο χείλος τηςॱ η Τζάκι ήταν κουλουριασμένη στην άλλη γωνιά του καναπέ, πιπιλώντας τον αντίχειρά της, τυλιγμένη με την κουβερτούλα της. Ο Κέβιν καθόταν στην πολυθρόνα κι έτρωγε τα νύχτια του, με το βλέμμα απλανές. Ο Σέι ήταν όρθιος και στηριζόταν στον τοίχο, ρίχοντας το βάρος του πότε στο ένα πόδι και πότε στο άλλο, με τα χέρια χωμένα βαθιά στις τσέπες τουॱ τα μάτια του έμοιαζαν με άγριους άσπρους κύλους, σαν παγιδευμένου ζώου, και τα ρουθούνια του ανοιγόκλειναν καθώς εισέπνεε. Το ένα του μάτι ήταν μαυρισμένο. Απ' την κουζίνα άκουγα τον πατέρα μου να ξερνοβολά, αφήνοντας τραχείς ήχους, μέσα στον νεροχύτη.
«Τι έγινε;» ρώτησα. (...) [Κεφάλαιο 9]

Η ένταση κλιμακώνεται καθώς βλέπουν το φως τα εν οίκω της οικογένειας Μακέι και οι συγκρούσεις −όταν το παρελθόν σμίγει με το παρόν σ' έναν κύκλο ελαττωματικό που δεν κλείνει− είναι αναπόφευκτες, μοιραίες και ίσως (;) μη αναστρέψιμες.
(...) «Εγώ δεν μοιάζω με κανέναν μέσα σ' αυτή την οικογένεια. Με κανέναν. Σηκώθηκα κι έφυγα απ' αυτό το σπίτι για να μη μοιάσω. Και πέρασα όλη μου τη ζωή φροντίζοντας να μη συμβεί ποτέ αυτό». (...) [Κεφάλαιο 20]

Η γραφή της Φρεντς είναι τόσο δυνατή που σου φέρνει δάκρυα στα μάτιαॱ το κατορθώνει δίχως να υπάρχει ούτε ένα μελό στοιχείο στο βιβλίο της.
Πραγματεύεται θέματα όπως η ενδοοικογενειακή βία, ο ψυχισμός του παιδιού, η εξαθλίωση, η ανεργία, οι εξαρτήσεις, ο συντηρητισμός, η θρησκεία, η λύτρωση, η τιμωρία, καθιστώντας το γραπτό της μια πολυεπίπεδη κοινωνική (δια)μαρτυρία.

Στα συν του βιβλίου, η υποδειγματική μετάφραση της Αναστασίας Καλλιοντζή.

Ο (αληθινος) Τοπος των Πιστων


Foley Street (1960) • Παλαιοτερα, περιεκλειε τον Τοπο των Πιστων (Faithful Place)

Από το Σημείωμα της συγγραφέως
Ο δρόμος με την ονομασία ο Τόπος των Πιστών ήταν όντως υπαρκτός κάποτε, αλλά βρισκόταν στην απέναντι όχθη του ποταμού Λίφι −στα βόρεια, στο λαβύρινθο που σχημάτιζαν τα σοκάκια της κακόφημης συνοικίας Μόντο, κι όχι στα νότια, στην περιοχή Λίμπερτις− και την εποχή που εξελίσσεται η υπόθεση του βιβλίου ήδη δεν υπήρχε πια.
(...) Έπαιξα λίγο με τη γεωγραφία του Δουβλίνου: νεκρανάστησα τον Τόπο των Πιστών, τον μετέφερα στην απέναντι πλευρά του ποταμού και τοποθέτησα χρονικά τη δράση του βιβλίου σε εποχή που να μην υφίσταται ο δρόμος, ώστε να παραγκωνιστεί η ιστορία του. (...)


Credits
Τη φωτο της Foley Street βρηκα στο Dublin Tenement LIFE

Natasha N. ♥ living-and-love.blogspot.gr ♥ 31 Μαρτίου 2016, 9:19 μ.μ.

24 σχόλια:

  1. Να σου πω την αλήθεια, ήμουν κάθετη: Έλεγα ότι προτιμώ το βιβλίο να το αγγίζω, να το μυρίζω κτλ, αλλά ξέρεις αυτό που λένε "ό,τι αρνείσαι, στο τέλος το λούζεσαι", ε, έκανα το "σφάλμα" να αποκτήσω κινητό-τάμπλετ και e-reader όλα σε ένα, οπότε το έχω γεμίσει! Αυτή είναι η αλήθεια!!
    ;-)
    Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση! Σαν να οπτικοποίησα το σκοτεινό, ομιχλώδες σκηνικό της Β. Ευρώπης και κάτι μου λέει πως ίσως και να το αναζητήσω! (Αν έχεις και καμιά άλλη πρόταση για θρίλερ/τρόμου/μυστηρίου, εδώ είμαι να την αρπάξω!)
    ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, κορίτσι μου! Καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ... λουσμένη, επίσης, Γιάννα μου!

      Είναι συναρπαστικό (από κάθε άποψη) βιβλίο.
      Πολύ καλή η πρόταση της MeMaria (MyTripsOnBlog)

      Ίσως σου αρέσει (αν δεν το έχεις ακόμη διαβάσει) Το Πέρασμα του Justin Croning, Eκδόσεις Λιβάνη.

      Στο εξής και, από καιρού εις καιρόν, θα υπάρχουν κι άλλες επιλογές/παρουσιάσεις.

      Φιλάκια πολλά, καλό (και διαβαστερό, για να είμαστε και μέσα στο κλίμα!) μήνα! ♥

      Διαγραφή
  2. Ομολογώ πως γενικά τα αστυνομικά δεν τα συμπαθώ γιατί εστιάζουν μονάχα σε γρίφους αλλά η παρουσίασή σου με κέντρισε! (ακόμα με δυσκολεύει η ανάγνωση από οθόνη...) Καλό μας μήνα Νατάσα μου! Καλή δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανάποδο καλτσάκι μου,
      στο συγκεκριμένο βιβλίο, οι φόνοι έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Αν το διαβάσεις, πιστεύω, θα σου αρέσει πολύ!

      Φιλάκια και καλό μήνα! ♥
      Καλή δύναμη και σ'εσένα! ;)

      Διαγραφή
  3. Ωραία παρουσίαση! Επίσης, όποιος μου συστήνει βιβλία, είναι φίλος! :)
    Θα το προτιμήσω όμως "δια ζώσης" Χαχα! Φιλιά πολλά καλό σ/κ καλό μήνα ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία από τα ίδια, για τις συστάσεις! ^.^

      Καλό μήνα και σ' εσένα, Πέτρα μου!
      Και διαβαστερό, επίσης! ♥

      Διαγραφή
  4. Εκτιμώ την τεχνολογία, μπορώ να κάνω οτιδήποτε, αλλά μην μου πεις να διαβάσω βιβλίο σε τάμπλετ ή σε πισί. Αδυνατώ!
    Το βιβλίο που προτείνεις, φαίνεται πολύ ενδιαφέρον και το σημειώνω στη λίστα αυτών που πρόκειται να διαβάσω, εν ευθέτω χρόνω και όταν βρω τον χρόνο!
    Καλό μήνα Νατάσα Ν.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε υπολογιστή, αδυνατώ κι εγώ.
      Το τάμπλετ και το κινητό, όμως, με έχουν γλιτώσει από δεκάδες "σβήσε το φως!", "κοιμήσου!", "πάλι με τα γυαλιά κοιμήθηκες;", "πάλι με το βιβλίο καπέλο κοιμήθηκες;"...
      Επιπλέον, όλες οι αγορές ebooks έχουν γίνει νύχτα, παραμονές / ανήμερα γιορτών ή και σε συνδυασμό. Οποτεδήποτε, δηλαδή, δεν έχω πρόσβαση σε βιβλιοπωλείο!

      Ανεπιφύλακτα το προτείνω το βιβλίο.
      (Ελπίζω να μη θελήσει η θεία Φεβρωνία να εξειχνιάσει το μυστήριο).

      Καλό μήνα και τους ασπασμούς μου, Αρτίστα!

      ΥΓ. Στο έγραψα και στα "αβγά", στο γράφω κι εδώ: Μου έλειψες!

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα!
      Η θεία Φεβρωνία δήλωσε ότι την άλλη εβδομάδα θα φύγει! Άντε να δούμε...
      Σήμερα το απόγευμα, μου είπε ότι πρέπει να ταξινομήσω τις αποδείξεις για την εφορία! Όλο δουλειές μου βγάζει!

      ΥΓ. Μιλ μερσί δια το υστερόγραφο!

      Διαγραφή
    3. Και την πίστεψες! -.-
      Άντε, να δούμε, όπως λες!

      Καλή συνέχεια και καλή δύναμη!

      Διαγραφή
  5. Είμαι λάτρης του αστυνομικού μυθιστορήματος, οπότε το βάζω σίγουρα στη λίστα! Και λάτρης του ζωντανού βιβλίου... να το πιάσεις, να το ξεφυλλίσεις, να το μυρίσεις, να το αισθανθείς να το ακούσεις τι θέλει να σου πει!!! Η παρουσίαση σου ήταν εξαιρετική, με καθήλωσες!!! Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λάτρης, βεβαίως, του ζωντανού βιβλίου (είμαι και μιας κάποιας ηλικίας, οπότε... τόσα χρόνια, η όλη διαδικασία έχει γίνει τρόπος ζωής). Για τα πλεονεκτήματα του ebook, σε παραπέμπω στην πιο πάνω απάντησή μου, στην Αρτίστα!

      Μακάρι με την παρουσίαση να κατόρθωσα να σας βάλω λίγο στο κλίμα του "Τόπου", τον οποίο, προσωπικά, λάτρεψα!

      Πολλά φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο, Κλειώ μου! ♥

      Διαγραφή
  6. Το σημειώνω αμέσως, για να το έχω στα υπόψιν, γιατί
    α) σου έχω εμπιστοσύνη και
    β) με έβαλε στα βαθιά η παρουσίασή σου!
    Για τα τάμπλετ σου είχα απαντήσει και στο μπλογκ μου...αν είχα ένα, ή έστω ένα καλό κινητό, ίσως να διάβαζα κι εγώ με αυτόν τον τρόπο, μια και αποδεδειγμένα μπορείς με λιγότερα λεφτά να διαβάσεις περισσότερα βιβλία.
    Θέλω βέβαια να μυρίζω το βιβλίο, να το "αισθάνομαι" ζωντανό στα χέρια μου, αλλά από το να ξεμείνεις, ας είναι και σε τάμπλετ!

    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα, Μαρία μου!
      ♥ Πώς είσαι; Αναρρώνεις;

      Σ΄ευχαριστώ πολύ για την εμπιστοσύνη!
      Θα διέκρινες ήδη αρκετές "ομοιότητες" με τα "Αιχμηρά Αντικείμενα" (αχ, αυτές οι επιστροφές εκεί όπου συνήθως ρίχνει κανείς "μαύρη πέτρα", φεύγοντας...) και πιστεύω ότι θα σου αρέσει κι ο "Τόπος".

      Στο ίδιο μήκος κύματος με βρίσκεις: από το να ξεμείνεις, ας είναι και σε τάμπλετ!

      Τα περαστικά μου και τα φιλιά μου! ♥

      Διαγραφή
  7. Νατάσα μου, σαν λάτρης του διαβάσματος διαβάζω ακόμα και σε τοίχους, δε με νοιάζει καθόλου! Αγαπώ τα βιβλία αλλά δεν λέω όχι στα ηλεκτρονικά. Το κείμενο, το περιεχόμενο μετράει για μένα κι όχι το μέσο...
    Το συγκεκριμένο βιβλίο, θα το αναζητήσω και θα το διαβάσω γιατί μου κέντρισε το ενδιαφέρον και θέλω να σ' ευχαριστήσω για την ανάρτησή σου αυτή. Εξαιρετική πρόταση!

    Καλή σου εβδομάδα, σε φιλώ γλυκά ♥
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. “Δικιά μου”, εσύ!
      Το κείμενο, όχι το μέσο (πόσο συμφωνώ!)

      Χαίρομαι που βρήκες ενδιαφέρουσα την πρόταση, πιστεύω ότι η γνώμη σου θα είναι ακόμη καλύτερη για το βιβλίο, όταν θα το διαβάσεις!

      Φιλιά πολλά, Μαρίνα μου!
      Καλό βράδυ! ♥

      Διαγραφή
  8. Καλή εβδομάδα Νατάσα !!! Να σου πω πρώτα ότι διάβασα την ανάρτηση των γενεθλίων του σκυλάκου σου και έφυγα χωρίς να ΄΄μιλήσω΄΄ με κλάμματα σαν τη Γιάννα και εγώ , επειδή έχω χάσει το δικό μου και τι να πω ..
    Και εγώ σχετικά με το ηλεκτρονικό βιβλίο ήμουν κάθετη !!
    Θέλω να κρατώ βιβλίο , να μυρίζω το χαρτί (έλεγα) τελικά σιγά σιγά μπαίνω και μελετώ .
    Η παρουσίαση του βιβλίου πολύ ενδιαφέρουσα και αν και διαβάζω κυρίως ιστορικά μυθιστορήματα , πιστεύω ότι θα μου αρέσει !!!
    Τα φιλιά μου και καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλ μου... Πολύ λυπάμαι για τον σκυλάκο σου... :(
      Σε καταλαβαίνω και συγγνώμη αν έξυσα πληγές, έστω και άθελά μου.

      Έχω κατά νου κι άλλες προτάσεις και μάλλον και κάτι σχετικό με το αγαπημένο σου είδος! ;)

      Σ' ευχαριστώ πολύ!
      Φιλάκια και καλό σου βράδυ! ♥

      Διαγραφή
  9. Καλώς σε βρήκα Νατάσα! Η περιγραφή και η επιλογή του βιβλίου, μου κέντρισε το ενδιαφέρον, μιας και τα αστυνομικά και όχι μόνο είναι αγαπημένα. Μέχρι σήμερα δεν έχω διαβάσει κανένα e-book αλλά δεν το αποκλείω..Νομίζω πως όσοι από μας διαβάζουν γρήγορα και «μονορόυφι» ένα βιβλίο θα χαρούν με το να μην κουβαλούν 2-3 στις διακοπές εε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλωσήρθες και σε αυτό το σπιτικό μου, Ίρις!

      Ακριβώς! Στη σύντομη παράγραφο του προλόγου, αναφερόμουν (αρχικά) και στο ξαλάφρωμα των αποσκευών! (Μετά, απλώς, έπαψε να είναι σύντομη η παράγραφος και έσβησα αρκετά ακόμη...)

      Σ' ευχαριστώ που πέρασες!
      Να είσαι καλά, καλό σου βράδυ! ♥

      Διαγραφή
  10. Ψήνομαι να το διαβάσω απ' την περιγραφή σου.
    Είναι απ' τα αγαπημένα μου είδη. Αν το βρω σε έντυπη μορφή θα το πάρω.
    Σε τάμπλετ όσες φορές κι αν προσπάθησα για βιβλίο,δεν τα κατάφερα. Το πολύ μέχρι ένα διήγημα κι αυτό με το ζόρι.
    Επίσης να σου πω (άσχετο βέβαια) πως μου αρέσει πολύ το στυλ, η διάταξη και τα χρώματα στο μπλογκ σου. Το μπαλονάκι δε στη γωνία, υπέροχο και διακριτικό!
    Καλές αναγνώσεις Νατάσσα μου και μπράβο για την ιδέα σου να μας βιβλιο-συμβουλεύεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου,
      Νομίζω ότι θα σου αρέσει. Πολυεπίπεδο και δίχως να εστιάζει στη βία του όπλου, τη φρίκη του αίματος.
      Κλείνοντάς το, δυσκολεύτηκα να ξεκινήσω την ανάγνωση του επόμενου βιβλίου, ένοιωθα ότι είχα κολλήσει στα σκαλάκια του Τόπου, μαζί με τ' αδέλφια...

      Σ' ευχαριστώ πολύ και για τα καλά σου λόγια!
      Ήθελα πολύ να είναι "καθαρή και ξάστερη" η εμφάνιση (αν και ήθελα να το... γλυκάνω και λίγο, με την παιδικότητα που είχε ο προηγούμενος σχεδιασμός. Κι έτσι, "έπαιξα" πάλι με το μπαλονάκι!)

      Καλό σου βράδυ Μαρία μου,
      σ' ευχαριστώ πολύ και πάλι! ♥

      Διαγραφή
  11. Πολύ ωραία παρουσίαση, μου κίνησες το ενδιαφέρον!
    Είμαι βιβλιόφιλη και (εντελώς ασύμφορη) βιβλιοφάγος, και αγαπώ ιδιαίτερα την αστυνομική/θρίλερ/τρόμου/μυστηρίου λογοτεχνία.
    Είμαι όμως παραδοσιακή: σαν το χριτς-χρατς του καλού χαρτιού όταν γυρνώ τις σελίδες και σαν την οσμή ενός φρεσκοτυπωμένου βιβλίου δεν έχω καλύτερο... μέχρι στιγμής, αν και το προσπάθησα, δεν με έχει κερδίσει το ηλεκτρονικό βιβλίο όπως το έντυπο. Έχω πολλά αποθηκευμένα e-books προς ανάγνωση, αλλά το χέρι μου κατευθύνεται σχεδόν πάντα στη βιβλιοθήκη!
    Καλό σου βράδυ και ευχαριστούμε για την πρόταση!
    Υ.Γ. Πόσο όμορφος και φιλόξενος ο χώρος σου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλωσήρθες, Έλλη - Funky Monkey! :)

      Έχω την αίσθηση ότι το ebook δεν μπορεί να κερδίσει καθ'ολοκληρίαν, κανέναν πραγματικό βιβιοφάγο!
      Όμως, επειδή ακόμη και στις καλύτερες οικογένειες, μερικές φορές, ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, έχω παραχωρήσει (και) στην ηλεκτρονική μου βιβλιοθήκη μια (μικρή) θέση στην καρδιά μου!

      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και χαίρομαι που βρήκες ενδιαφέρουσα την πρόταση!

      Καλό Σαββατοκύριακο σου εύχομαι!

      ΥΓ. Ο... κηπουρός, στέλνει τα χαιρετίσματά του στη Μόνα! ♥

      Διαγραφή

To 'μαθες;

Secret Spring Circles #2
από την
Woman in Blogs
Θέμα: Welcome!

Αναζητηση

Ισως θα ηθελες να διαβασεις

A book, a choice #1 : O Τόπος των Πιστών

Αν κάτι ενώνει τους περισσότερους από εμάς, στη δική μας blog-o-γειτονιά (δεν ξέρω για άλλες και συνεπώς, δεν ομιλώ!) είναι η αγάπη μας...

Κατηγορια μονη της

Πρωτοβουλία από την
Blogger της Διπλανής Πόρτας
κατά της Λογοκλοπής

About Copyright

© 2016 Natasha N. ♥ Living'n'Love ♥
Template design © Natasha N.
Unless otherwise stated, the copyright of the content of this blog is owned by Natasha N.
‘Fair Use’ of any third party copyrighted material which are and remain the property of their respective owners.
Living-and-love.blogspot.gr makes no claim of copyright on such material.